טיפולי שיניים שיקומיים ואסתטיים • טיפולים תחת הרדמה כללית • טיפול שיניים לחולים בסיכון רפואי

טיפולים תחת הרדמה כללית • טיפולי שיניים שיקומיים ואסתטיים • טיפול שיניים לחולים בסיכון רפואי

טיפולי שיניים תחת הרדמה כללית וסדציה

הרדמה כללית היא מצב בו האדם שרוי בחוסר הכרה והרפלקסים החיוניים שלו מדוכאים. מצב זה, המושרה באופן מלאכותי במהלך הליכים רפואיים שונים, מחייב חיבור לציוד מיוחד והשגחה צמודה של רופא מרדים.

סדציה גם היא מצב של חוסר הכרה או הכרה חלקית, שבו אמנם הרפלקסים החיוניים של האדם נשמרים, אך נדרשת השגחה צמודה.

תחת הרדמה כללית, אפשר לבצע כל טיפול שיניים כאשר המטופל מורדם לגמרי ולא מרגיש שום דבר. הדבר מאפשר, לשנות את מצב הפה מקצה אל קצה בתוך שעות טיפול בודדות ולסיים מספר טיפולים רב, אשר בתנאי מרפאה רגילים יכולים להמשך חודשים רבים. המטופל פשוט הולך לישון ומתעורר כשהכל מאחוריו, וכל הטיפולים בוצעו מבלי שהוא הרגיש דבר.

הרדמה כללית וסדציה מהווים פתרון מצוין למקרים רבים, ביניהם:

  • צורך בשיקום פה גדול ומורכב;
  • חרדה מטיפולי שיניים;
  • צורך בטיפולים כירורגיים רבים או מורכבים;
  • כשזריקת הרדמה מקומית רגילה לא מספיקה;

וכן כל מצב אחר שלא מתאפשר בטיפול שיניים רגיל – הולכים לישון ומתעוררים למציאות חדשה!

טיפול שיניים תחת הרדמה כללית

שאלות נפוצות על טיפול שיניים תחת הרדמה כללית

טיפול שיניים בהרדמה כללית הוא לא טיפול רגיל. הוא מצריך ידע, מיומנות ולוגיסטיקה מיוחדים. לכן, משרד הבריאות הישראלי קבע שכדי לבצע טיפול שיניים תחת הרדמה או סדציה, רופא השיניים חייב להיות מומחה לרפואת הפה, לכירורגיית פה ולסת או לרפואת שיניים לילדים.

במסגרת התמחויות אלה, שנמשכות 3-5 שנים לאחר סיום לימודי רפואת השיניים, רוכש רופא השיניים את הידע והמיומנות הנדרשים לטיפול תחת הרדמה כללית, ולאחר עמידה בבחינות התיאורטיות והמעשיות מקבל את תואר המומחה המאפשר לו לבצע גם טיפולים אלה.

במקרים מסוימים, מאפשר משרד הבריאות גם לרופאי שיניים כלליים שעברו קורס מעמיק וקיבלו רישיון מיוחד, לבצע טיפולי שיניים תחת הרדמה כללית.

ממש לא! לאחר טיפול שיניים בהרדמה כללית, המטופל נמצא תחת השפעת תרופות משככות כאב שקיבל תוך כדי הטיפול ולאחריו. לכן, אפילו אם בוצעו הליכים כירורגיים רבים, ההחלמה ברוב המקרים קלה יותר.

היות שמדובר בטיפול המצריך תנאים מיוחדים וצוות הרדמה (ברור שעדיף לבצע אותו בחדר ניתוח מסודר!), העלות תהיה גבוהה יותר מטיפול שיניים שגרתי, והיא מחושבת לפי שעות ההרדמה הנדרשות לביצוע תכנית הטיפול שנבנתה עבורכם. עלות שעת הרדמה אחת יכולה לנוע בין 1800 ל-5000 ש"ח.

עלות טיפול השיניים עצמו אינה שונה בדרך כלל מעלות הטיפול במרפאה, אך יש לקחת בחשבון שרק רופאי שיניים מסוימים, בעיקר מומחים, מורשים לטפל בשיניים תחת הרדמה כללית. כמובן ששירותיהם עולים מעט יותר.

כדי לתאם טיפול שיניים בהרדמה כללית, יש להגיע לפגישת התייעצות עם רופא השיניים המטפל ורק לאחריה ניתן להעריך את הצורך בטיפול, היקפו ועלותו, וגם את עלות ההרדמה הכללית.

אנחנו מאמינים שניתן לטפל בכל אדם ויודעים לבחור את התנאים המתאימים לכל אחד.
ברשותנו כלים ואמצעים לביצוע טיפול בטוח ונטול כאבים בחדרי הניתוח של אסותא, מן המתקדמים בישראל, עם מיקרוסקופ טיפולי וצוות מקצועי של מרדימים ואחיות.

מטרתנו היא לספק רפואת שיניים פרטית במסירות ויחס אישי, ברמה המקצועית ביותר, מבוצעת בידי רופא שיניים מומחה.

אנחנו אוהבים מאוד את עבודתנו ועושים הכל כדי לאפשר לכם לחייך בפה מלא שיניים יפות ובריאות!

חדר ניתוח בבית חולים אסותא אשדוד